Au trecut deja 2 ani? Heh, înseamnă că e din nou SIAB! Locaţie nouă, spaţiu mai mult şi diverse alte comparative şi superlative de prin presă ademenesc vizitatorii la Salonul Internaţional Auto Bucureşti ediţia 2007 (SAIB suna aiurea, probabil de asta sunt inversate adjectivele alea). Anul acesta locaţia e parcarea din faţa fostului Metro Otopeni. Evident, singura cale de a ajunge acolo e DN1 şi de aceea se formează cozi uriaşe la ieşirea din Bucureşti. Din fericire şoferul e experimentat şi inovativ (plecăciuni către Tudor) drept pentru care am ocolit aglomeraţia pe o rută secretă (Regie-Metro Otopeni sub o oră). Teama cea mai mare a fost că nu vom găsi locuri de parcare însă era nefondată pentru că se pare că cei 15 lei speriaseră lumea şi erau maşini parcate pe marginea DN1 pe vreo 2 kilometri pe ambele părţi. În parcare erau locuri berechet. Am ajuns acolo pe la ora 2 şi jumătate sperând la un pic mai puţină aglomeraţie dar degeaba. Am intrat in corturi (deşi sună aiurea, e chiar ok cu corturile din parcare) pe intrarea din stânga, pe lângă standul Ford.
Ca de obicei sunt cam 4 categorii de standuri: Primele sunt cele obişnuite unde te poţi plimba printre maşini şi poate chiar te poţi urca în ele.
A doua categorie este cea de standuri exclusiviste unde maşinile sunt prea scumpe ca să poată fi lăsate la mila gloatei şi sunt puse într-un ţarc (vezi Brabus sau Maserati) şi fetele care acompaniază prezentarea sunt ferite de pipăieli şi alte indiscreţii.
A treia categorie este cea de lucruri care au doar tangenţă cu auto, adică standuri moto, ATV sau alte ciudăţenii care compensează prin aducerea de fete mai drăguţe sau mai puţin îmbrăcate sau amândouă (vezi standul Honda). Ultima categorie este cea a standurilor de accesorii (de la cauciucuri la credite auto – cred, altfel nu pot să-mi explic prezenţa Unicredit pe acolo) inclusiv audio de unde ieşi cu o pierdere temporară de auz.
Ce mi-a plăcut? Pe parte mecanică (ca să zic aşa) Saab-urile (mai ales un Saab 93 Vector, deşi e decapotabil), Lancer-ul nou şi diverse altele pe care le ştiam deja cum ar fi Alfa 159, Seat Leon, Audi A4 etc. Pe parte „spirituală”...standul de la Kia iarăşi se străduieşte din plin deşi ei oricum nu prea au ce maşini să arate, macar să fie un motiv să se strângă lumea; standul de motociclete Honda, cum ziceam, standul Fiat şi nu în ultimul rând, standul...Petrom. Oricum era greu să te decizi... Ciudat/interesant/inedit: o Toyota Auris de manelist, adică nichelată; un camion ridicat pe platformă pentru a te plimba pe sub el; o contorsionistă (sau mă rog, o fiinţă ceva mai flexibilă decât media) la un stand de ATV-uri, noul şasiu de la Renault care virează şi cu roţile din spate; un Mercedes cu geamuri blindate şi mai erau unele chestii pe care nu mi le aduc aminte acum.
Coordonata generală: Toată lumea poza. Unii chiar şi maşini. Un tip o pusese pe prietenă să-i facă poză cu un model de la BMW (model din acela cu puls nu cu injecţie). Cei acreditaţi aveau aparatură specială, inclusiv o scară...
În fine, şi eu am o grămadă de imagini dar cred că primele două reprezintă destul de bine atmosfera aşa că nu mai e nevoie de altele. Pentru cine doreşte, o galerie este aici şi începe cu prezenţa „puternică” de la standul Petrom.
Am stat cam trei ore şi am trecut prin diverse locuri de mai multe ori. Dacă ar fi fost mai puţină lume poate am fi stat mai mult. Recomand altă oră de vizitare şi altă zi. Celor interesaţi, le pot oferi detalii cu privire la ruta secretă, contra cost evident. Ha ha...
No comments:
Post a Comment