Norvegia are 25.000 de kilometri de coastă aşa că nu e ciudat că navele sunt omniprezente în cultura lor. La televizor am văzut chiar un anunţ din acela de responsabilizare cum avem noi cu centura de siguranţă. La fel şi la ei, numai că la ei se referea la pus vesta de salvare. La ei copii învaţă la şcoală ce să facă atunci când cineva cade în apă (să nu sară după el în apa îngheţată că ajung în statistică), cum se fac nodurile şi alte chestii utile când ieşi cu barca pe mare. În cele ce urmează, imagini din portul Tromsoe.
Nave de pescuit cu podul în fundal.Un catamaran cu un nume impunător.
Fjordkongen, adică regele fiordului.Există şi Fjordprinsessen, deisgur.
Veolia a pus piciorul şi aici – chiar şi la Hammerfest am trecut cu un feribot Veolia.
Trawler-ele sunt probabil cel mai comun tip de navă.
Ivan Shankov din Murmansk se pare că are nevoie de ceva reparaţii.
Mein Schiff 2 – o "bărcuţă" de 77.000 tone, aproape 2000 de pasageri.
MS Ryndam, „doar” 50.000 tone şi 1.200 pasageri. Până seara a plecat, luându-şi cu ea şi pasagerii.
Un fel de mini remorcher.
Echivalentul unei maşini sport.
Echivalentul unei maşini de epocă, de lux. Iahtul regelui Norvegiei, Norge. Despre el o să fie un articol separat.
Echivalentul unui tanc uşor, Skudd şi Storm. Nu vă zic ce sunt pentru că şi ele au articolul lor separat. :)
În încheiere, o sculptură care mi s-a părut foarte expresivă şi foarte reprezentativă pentru cultura lor, cel puţin până de curând.
Atât despre nave. Data viitoare probabil vă povestesc despre iahtul regelui şi despre cele mai rapide nave de război din lume, nu neapărat în ordinea asta.
2 comments:
ultima poza m-a marcat si pe mine
misto ultima, intr-adevar. e incarcata.
Post a Comment