19 July 2012

Decât CASCO

Dat fiind faptul că se apropie o mult asteptată ieşire din ţară, de data asta pe cele patru roţi credincioase ale Furiei Verzi, m-am gândit că ar fi potrivit să extind poliţa CASCO ca să acopere pusta ungară şi alte forme de relief periculoase. În acest scop m-am pregătit de interacţiune cu asiguratorul meu prietenos. Mai jos, povestea - ilustrată, în scopuri umoristice. 


Step 1: sunat la Call Center cu întrebarea ce fac, unde mă duc? "Sigur, un moment, să vă transfer la departamentul potrivit". Beeeeep. Ton... să zicem că a apăsat butonul greşit. Să zicem. Totuşi nu putea să-mi treacă prin cap imaginea de mai jos...
"Şi apoi i-am zis că-l transfer la departamentul potrivit...Bwahahahah" 

Cam o oră mai târziu sun din nou şi dau peste aceeaşi persoană.
 -Mmm, tot eu sunt, extindere de CASCO, ştiţi, mai devreme "s-a" închis...
-Da, da, sigur, un moment să vă transfer. Dar să nu închideţi!
Chiar eram curios dacă are tupeul să spună aşa ceva. E puternică, nu cred că aş putea face asta fără să cad victimă unui violent acces de râs.
STRIKE 1

La capătul celălalt o persoană aflată şi ea la un capăt. Al programului şi probabil al răbdării. "Ah, da, trebuie să mergeţi la o agenţie". Prea bine, mulţumesc pentru nimic. Trebuie spus că pe site-ul asiguratorului opţiunea de extindere CASCO e inexistentă sau ascunsă în meandrele html-ului atât de bine încât nici webmasterul nu cred că mai ştie unde e sau dacă a existat vreodată. 

Aşadar, să-mi aleg o agenţie. Numai program de boiernaşi, cu plecare la ora 17 sau cel târziu 18 când plătitorii de CASCO abia încep să se gândesc să plece înainte de 20 de la serviciu. Probabil au un volum de vânzări de poliţe absolut epuizant între orele 10 şi 11 dimineaţa. Bine, compensează, deschid la 8. Mbine îmi zic, 8 să fie. Îmi aleg o agenţie aproape de mine, pe bulivar. 

FFWD dimineaţă, pe la 8.20 în faţa unui spaţiu comercial gol. Totuşi recunosc culorile asiguratorului de pe pereţii goi. Aici a fost. Ah, există şi o hartă. "Ne-am mutat în noul sediu, str. Dupăblocurilegri Stămnoimajoritatea nr. 10". Aparent este foarte greu să menţii la zi pe site-ul propriu un conţinut complicat cum ar fi adresele propriilor agenţii. Dezinteres şi durere-n...poliţă. Dacă tot nu folosesc serverul respectiv, măcar să mi-l dea mie. 
STRIKE 2

Mă teleportez pe strada respectivă unde este fix...nimic. Sunt vreo două clădiri generice de birouri dar fără nici o inscripţie. Nu cumva să ne găsească clientul. Be vewy, vewy quiet! Poate vrea ceva. Intru în una din ele şi dau de paznic: 
-Ah nu vă supăraţi domnule Cerber, aveţi cunoştiinţă despre o sucursală Scârnav Asigurări prin împrejurimi? -Sigur, la etajul 2. 

Sunt în noroc, cum se zice în engleză. În română nu sună deloc bine. În fine, ajung la etaj unde se regăseşte odiosul apartament multicameral transformat în birou. Îmi expun problema şi sunt luat în primire de un Ajent.
-Ah, dar nu aveţi şi CASCO şi RCA la noi? 
-Ba da, dar nu aveam ce face în dimineaţa asta şi m-am gândit să trec pe aici să văd cum v-aţi acomodat cu noul sediu. Nu, nu am RCA la dvs.! 
-Ah, înteleg, aveţi decât CASCO. 
DECÂT CASCO
DECÂT CASCO
DECÂT CASCO
STRIKE 2.5

Să vedem atunci. Butonează, butonează, nimic. Mă caută în baza de date, mă găseşte şi apoi apasă un buton care îi sterge tot ce a făcut. Îmi rescrie numele ca să caute dar inversând cele două prenume. Evident, sistemul prea prost îl taxează returnându-i fix 0 rezultate. Îl văd că nu înţelege ce se petrece, acum o secundă mă văzuse, acum nu mai sunt. Stupid computer, why u not work? Îl lămuresc că mă cheamă altfel şi continuăm. Dacă tot nu ştii ce faci, e mai bine ca domnul client să nu vadă ce faci pe ecran.

În acest timp se aude un tril apropiindu-se, o colegă care venea şi ea la serviciu (8.40 vs. 8.00 ora de deschidere) şi care dădea bineţe la toată lumea în modul în care dai când nu te aştepţi să fie musafiri în casă (volum ridicat, folosind porecle). Intră şi dă cu ochii de mine şi i se schimbă instantaneu expresia: 
-Scheisse! Das Kilent! 
Chiar aşa, ce caut eu în timpul programului la ei în birou? Mă strâng un pic pe scaun ca să-i fac loc să ajungă la biroul ei - ea se întinde să pună geanta pe birou. 
-Ah, staţi liniştit, voiam decât să pun asta pe birou. 
Aha, o fi specificul agenţiei - "Decât Asig". "Constatările se fac decât la unităţile service autorizate". 

Revin cu atenţia la lupta titanică între Ajent şi calculator. Calculatorul câştigă detaşat folosindu-se de hăţişul des de iconiţe de pe desktop - scurtături către 1000 de unelte, toate inutile, cel puţin pentru Ajentul nostru. Dar vai, c-o fi, c-o păţi, că unde e făcută, că poate trebuie mers la agenţia respectivă. I-auzi brâul! Plusez cu argumentul că acum doi ani s-a putut, trebuie să se poată şi acum. Şi deodată îmi vine în minte operaţiunea de acum doi ani, o amintire pe care cred că am reprimat-o. Asta pentru că fătuca de atunci a fost inspirată şi a invocat că este ocupată pe moment şi s-a oferit să-mi trimită pe mail oferta mai târziu. De fapt ea probabil s-a pus pe studiu intensiv să descopere unde şi sub ce formă se ascunde această misterioasă extindere de CASCO în oferta companiei. Nivelul de incompetenţă era probabil identic cu al Ajentului numai că Ajentul nostru are lipsuri şi la capitolul prezenţă de spirit. 
STRIKE 3 

-Ştiţi ce? Vă dau o adresă şi-mi trimiteţi când aflaţi!

Faţa i se luminează de la soluţia salvatoare şi eu sunt liber să mă alătur şuvoiului de maşini de la ora 9. La 10.30 aveam "decât oferta" la mine pe mail. Tot ce rămâne de făcut este să mă decid când să o fac...

PS: contrar aşteptărilor, nu este vorba despre unul dintre Piratt Asig ci de unul dintre liderii de piaţă.

7 comments:

Ioana said...

Ah, dar draga Andrei, bineinteles ca este vorba de un lider de piata! :D
Totul suna foarte cunoscut!
Numai liderii de piata au programe si proceduri atat de intortocheate incat iti trebuie 2 saptamani sa tranuiesti agentii si ai nevoie de vreo 3 directori de produs, fiecare cu alta parere asupra produsului.

alex said...

Ia-ti ma agent personal, nu mai umbla cu prostii d-astea. Decat pe mail si telefon iti rezolva tot...si cu plata pe net :)

Andrei C. said...

Am, e in alt oras. Plata pe net...asta chiar vreau sa vad cum s-ar face din moment ce nu gasesti produsul pe site-ul lor. Transfer bancar? Data trecuta nu s-a putut, era cu incasare la casierie.

Claudiu said...

Casco sau RCA, asigurari sau orice altceva, totul se rezuma la un singur cuvant: Romania.

Andrei C. said...

Ei, sa nu generalizam. Sau daca vrei...uite, asta e atitudine tipic romaneasca...

Andreea said...

Eu astept sa ne dezvalui cand si unde scoti furia din tara.

Andrei C. said...

Iese ea, in curand. Numai ca a trebuit sa treaca pe la doctor azi. It's acting up like a trouble baby on crack...

Related Posts with Thumbnails