Am tot auzit de prin diverse părți că ar fi gata șoseaua supranumită Transbucegi - de fapt asfaltarea lui DJ XXX (nu e un drum județean porno, doar ca nu-mi aduc aminte numărul acum) care se desprinde din DN-ul spre Târgoviște și urcă la Piatra Arsă. Sâmbăta asta aveam avion la 21.50 așa că na, nu era timp de excursie. Ne-am trezit târziu am luat micul dejun și...la 3 eram sus la Piatra Arsă :)
Prima oară am auzit de pe un forum de montaniarzi unde cineva se plângea că "au ajuns cu asfaltul la Piatra Arsă". Why haven't I been told about this? Apoi de la prieteni care chiar au fost. Atunci, să mergem și noi...poate dăm și de niște zăpadă, prima pe anul acesta. Pe la Comarnic cam slabă mișcarea, Baiul are doar niște zahar pudră pe vârf...
În apropierea Sinaiei lucrurile arată mai promițător. De fapt, nu știam dacă nu cumva drumul a fost blocat complet de zăpadă după ninsorile de săptămâna trecută.
Ca să păstrăm misterul, nu vă dau indicații precise (de fapt mi-e lene, orice mamifer cu hartă la dispoziție ar trebui să se descurce) dar în scurt timp eram la cabana Cuibu Dorului confruntați cu asta...
Well, acuma ce să zic, citiți și voi disclaimer-ul de pe aicea și folosiți propria judecată. Acestea fiind zise... drumul arată așa.
Sau așa...
Lipsesc niște balustrade dar nimic grav. Nici Transfăgărășanul nu are peste tot. Apropo de Transfăgărășan, ce le-o fi venit să îi zică Transbucegi, nu știu. E un dead-end. Cred că cineva fără prea multă minte a făcut o deducție greșită că Trans- înseamnă șosea alpină și doar trebuie adăugat numele muntelui. Transalpina, Transfăgărășan, ok, avem și Transbucegi acum. În fine...
Drumul urcă destul de abrupt până ajunge pe platou, acolo unde se desprinde drumul spre Peștera, Bolboci și unitatea militară Dichiu. De fapt, e un drum de legătură cu un alt drum, cel care vine din Moroieni.
Drumul urcă destul de abrupt până ajunge pe platou, acolo unde se desprinde drumul spre Peștera, Bolboci și unitatea militară Dichiu. De fapt, e un drum de legătură cu un alt drum, cel care vine din Moroieni.
Asfaltul o ia la dreapta și într-acolo mergem și noi. Nu inainte de a lua aminte din nou la avertismente. Ce să zic, dacă scrie șantier în lucru și nu e în lucru, pot să presupun că nu vorbesc serios nici cu accesul interzis?
Și ia uite, e și semnalizare...Apare și zăpada mai serioasă și chiar gheață pe drum.
Dar nu pentru mult timp. Drumul e curățat - e drept, pe lățimea unei benzi - dar e mai mult decât suficient.
Boon - acum niște poze de pe platou...
După cum vedeți, vremea variază de la minut la minut - ar fi fost fain un cer mai albastru dar ne-am mulțumit și cu atât. Iată și Piatra Arsă...
Aici drumul se închide cu o barieră - barieră care am înțeles că a fost distrusă de câteva ori pentru că unii oameni își doreau foarte mult să ajungă cu mașina la Babele - pentru că acolo duce drumul. Nu-mi dau seama dacă asfaltul a ajuns și el la Babele.
Erau destule mașini la punctul terminus, oameni veniți în plimbare până la Piatra Arsă. Sau la făcut oameni de zăpadă în Octombrie.
Nu am stat mult, pentru că nu aveam timp. Plus că mai voiam opriri la întoarcere...
Am oprit și în dreptul pistelor de schi din Valea Dorului...
...și am aruncat o privire și înspre Padina.
Ce să mai zicem...n-am stricat nimic, n-am lăsat gunoaie (deși am văzut că alții lasă) și Giluța poluează puțin (cel puțin pe hârtie). Restul pozelor sunt mai jos, nu într-o anumită ordine.
Iată că există și balustradă.Zăpadă și culorile toamnei.
Dusterul de Iași e și el oprit la admirație.
Amestec de verde, portocaliu și alb.
La fel, un amestec mai rar.
Whoa, traversăm și granițe de județe.
Hai ca e civilizat drumul.
Un pic de Sinaia. Dar numai un pic.
Avem și un pic de soare la coborâre.
Și când credeam că nu o să apuc să văd culorile toamnei anul acesta...
Scris dintr-un hotel pe aceeași stradă cu cel mai mare desfăcător de sticle din lume unde nu a căzut niciodată zăpadă.
12 comments:
Am fost la finalul lui august, anul acesta, si asfaltul se termina la bariera. Din fericire! Atunci, bariera era distrusa si pana la Babele am fost ca pe "bulevard". De fapt, chiar pana la Omu, desi vremea nu era foarte primitoare, fiind week-end, valuri-valuri de oameni...
Sa fie, sa se consume.
Foarte inspirati ati fost sa dati o fuga pana acolo chiar acum cand a nins :) Pozele sunt superbe!
De unde ati lasat voi masina pana la Babele nu e asfalt, si nici nu stiu daca va fi vreodata, ca e zona protejata, de aia e si pusa bariera aia.. Bine, ca unii se pare ca si-au dat singuri voie sa incalce regulile... asta e alta poveste.
Mi-am imaginat. Dar parca si in Retezat e rezervatie si acolo asfaltul parca a intrat in ea...nu mai stiu...
Sarumana, am uitat sa zic...
Nu cred... la ce drum te referi? Toate drumurile de acces in parcul national retezat sunt forestiere.
Rezervatie e doar gemenele, si acolo nu ai voie nici cu piciorul (ai nevoie de autorizatie) darmite cu masina, da oricum nu ai pe unde.
Insa e o diferenta intre regimurile pentru parcuri nationale / rezervatii / zona protejate. Nici eu nu le cunosc foarte bine si am impresia ca e un alandala, dar in fine...
Transretezat sau DN66A trece prin Parcul National Retezat din cate stiu. Ma pot insela...
Nu, drumul acela e chiar limita de parc, deci teoretic e ok.
Dar regulile sunt mai stricte pentru zone protejate/rezervatii decat pentru parcuri nationale.
Daca e sa ne luam dupa cazul Bucegilor, unde atat acest transbucegi cat si drumul pana la cota 1400 patrund bine de tot in parc, inteleg ca in parcuri e voie cu drumuri asfaltate si masini. In fine... cum ziceam, regulile astea nu stiu exact daca nu sunt o mare alandala, plus ca am impresia ca fiecare parc isi face propriile reguli.
Asa cum in unele dintre ele exista taxa de intrare iar in altele nu. Cazul cel mai nou fiind al Pietrei Craiului. Iar in Retezat si Ceahlau se plateste de mult taxa de intrare, atat pentru masini cat si pentru turisti per pedes.
Mah, da' cauciucuri de iarna aveai? :)
ah am uitat sa scriu despre asta. Da, aveam, ca tocmai le-am schimbat!
Felicitari pentru reportaj.Ne am regasit si noi in peisaj eram in Dusterul argintiu cu numar de Iasi. Am constatat pe Gps ca altitudinea era in acel punct 1780 metri.Vom reveni la vara viitoare.
Ha ha ha, ce tare! :)
Post a Comment