Ok, Bratislava ca Bratislava, dar patria Tatrelor e Praga. Českomoravská Kolben-Daněk e "responsabilă" de cele mai multe modele din imaginile urmatoare - iar cu modelul T4 am crescut, ca să zic așa. Zeci de ani de serviciu credincios nu e de ici de colo.
Mi-am petrecut o părticică din cele 3 zile cehești pozând tramvaie. Cum apărea unul, cum ridicam aparatul la ochi. Iată un "modern" KT8D5, bidirecțional și dublu articulat - e de o vârstă cu mine conceptual.
Desigur, marea majoritatea sunt variante ale lui T3, T4 de care știm noi fiind și ea doar o variantă mai îngustă a lui T3.
Iată și un T6A5, "fierul de călcat", succesor al lui T3.
Adevărul e că dacă stau să mă gândesc, nu cred că am văzut mai multe tramvaie la un loc ca la Praga. Iar orașul nu e chiar plat, far from it. Dar Tatrele își fac treaba bine de zeci de ani. Le-am folosit și noi cu drag pentru cele câteva călătorii mai lungi.
Iată și viitorul lângă trecut - e un Skoda 15 T ForCity și arată foarte bine. Podele joase, îmbunătățiri tehnice unice (cetiți articolul) ce mai, miez.
Așa, revenind. Ca și la Bratislava, la Praga tramvaiul are prioritate față de oricine, inclusiv față de pietoni. Yes, you heard me. Inclusiv pe trecerea de pietoni. Mă mir că nu au probleme mai mari cu turiști aiuriți...
Mai ales că apar din toate părțile...
...o surpriza interesantă fiind când apar dintr-un tunel strâmt. De aceea semnele cu interzis pietonilor trebuie luate în serios.
Am uitat să zic, tramvaiul are prioritate și când face dreapta peste tine. Tramvaiul face ce vrea la Praga.
Tramvaiul E Praga. Cred că ar lipsi mult din farmecul orașului fără aceste bestiuțe roșii care mișună peste tot prin oraș la toate orele.
Iată și 15 T-ul în toată splendoarea sa. Din păcate nu am apucat să mergem cu el, încă. Mă mai dau pe aici prin Milano cu ceva italienesc cu podea joasă, imi cam place în comparație cu cele vechi în care îți trebuie piolet ca să te urci. Dar farmecul...
...unde e farmecul? Dar cine știe, poate 15 T o să aibă faima lui T3 peste 30 de ani când toate celelalte tramvaie o să fie pe pernă magnetică și doar 15 T o să fie vintage și o să aibă roți și șine.
Asta dacă nu mai țin T3-urile încă 30 de ani, ceea ce nu este complet exclus.
Ah, uite că am într-o poză și predecesorul lui 15 T și anume 14 T. Un pic urât el așa, chiar dacă e designed de Porsche.
Mbun, așa cum probabil s-a înțeles, o să înceapă și articolele cu Praga. Better late than never...
4 comments:
"îți trebuie piolet ca să te urci" :))
Instantaneu mi-am adus aminte de alaltaieri, cand ne-am urcat intr-un tren dintr-o halta, si cand s-au deschis usile, I was like... "oh dear!". Era cu aproape un metru mai sus de nivelul "peronului" :))
Si at folosit pioletu?
Nu, da' nici mult nu mai aveam :)))
Casino de Monte-Carlo (Mandalay Bay) - Mapyro
The Casino de Monte-Carlo is located near the center of 부산광역 출장샵 the tourist destination of Monaco. 나비효과 The location is well over a million 사천 출장샵 years 서산 출장안마 old and 남양주 출장샵 is well
Post a Comment